..... dat valt eigenlijk alles mee ......

6 maart 2020 - Blanes, Spanje

Na het ontbijt en een heerlijke warme/hete douche🚿 (één die niet iedere 10 seconden uitspringt en weer ingedrukt moet worden maar, één die blijft lopen en lopen ....op de temperatuur die ïk wil), laten we Guus uit. Om de hoek zien we andere campings, waar heel hard gewerkt wordt om het zand van de orkaan weg te halen. De Spaanse kust heeft behoorlijk te lijden gehad van het noodweer van afgelopen winter, op het strand zie je ook grote hopen zand die blijkbaar door het hele dorp lagen. Even later fietsen we samen langs de boulevard naar ..... de Marina, de bootjes ⛵️. Blanès leeft op het toerisme, dat is duidelijk, maar tot ons plezier zien wij ook nog wat vissersbootjes terugkomen uit zee. Het is een leuke baai, waar je 's zomers over de hoofden kan lopen heb ik begrepen. Na een steile klim richting het oude kerkje houden we het voor gezien en gaan Guusje bevrijden uit de camper. Daar horen we van Ari, onze achterbuurman die elk jaar 6 weken in een geweldige ouderwetse 'VW camper' rondrijdt, dat het de komende dagen gaat regenen en dat het daarna mooi weer wordt. Als tijdens de borrel het zand 💨het terrein rond geblazen wordt 💨en onze wijn en fuet onder het zand zitten, besluiten we onmiddellijk de volgende ochtend te vertrekken. Ari komt met de tip dat 300 km zuidwaarts een hele goede camping zit in het plaatsje Peńiscola met een mooi fort boven op de heuvel. Onze volgende bestemming is bepaald. Alleen nog ff de fietsen terug op zijn plaats, iets waar ik behoorlijk tegenop zie (gezien de hoogte van het rek niet zo gek ..... toch?). Maar dat valt, met de tip van camperhuren.nl, eigenlijk alles mee! Eerst het voorwiel omhoog, die houd ïk dan vast en dan tilt Jeroen het achterwiel erop. Okay volgende keer weten we precies in welke volgorde wàt moet en hoeven we minder lang te balanceren. Hoes erover, ook een bijzondere klus met die wind ...... en klaar.