De boodschap is duidelijk.......

17 maart 2020 - Simmerschmelz, Luxemburg

De boodschap van Macron voor ami-campeurs zoals wij is duidelijk:

“Vóór 12:00 u de camping 🏕 verlaten anders kom je de komende 14 tot 45 dagen niet meer weg”.
”Als je op straat komt moet je een verklaring bij je hebben waarop staat:      Wie je bent!
Waar je vandaan komt!
Wat de reden is dat je buiten bent op dit moment!”

De campingeigenaar is ons zeer terwille, hij print voor ons 2 voorbedrukte verklaringen uit die we moeten invullen en tekenen en vertelt ons dat we in 🇫🇷 nergens meer zullen kunnen kamperen. Alle campings 🏕 gaan verplicht op slot. We hebben dit zelf ook al begrepen en staan startklaar.
Het plan is als volgt: De camper gaat alvast rijden en Jeroen jr en ik gaan eerst de laatste boodschappen halen en komen er daarna achteraan. Ik bel nog ff met de camping van de heenweg net over de grens in Luxemburg (zo’n dikke 850 km). Gelukkig herinnert zij zich ons en reageert heel positief. We kunnen die avond op de zelfde plaats staan als vorige keer, hoe laat we ook aankomen!
Bij de ‘SuperU” staan de mensen buiten al in een rij. Op gepaste afstand en in gepaste outfit mogen wij 25 minuten later naar binnen om niet langer dan 30 minuten te gaan shoppen. Met 8 baguettes🥖, pakken kaasfondue en wat 🥬 en 🍅 🍅 rijden wij even later richting Nimes. Ook best lekker om met 130 over de Autoroute te zoeven, terwijl Amy Winehouse, Stevie Wonder en Dire Straits door de speakers 🔊 denderen.