“wandelen met de auto” .....

16 maart 2020 - Montoulieu, Frankrijk

De volgende ochtend rijden we Montoulieu binnen, een gehuchtje met 15 huizen en een schattig kerkje. Dit ligt 150 km naar ‘t oosten in de Cévennes, een prachtig uitgebreid bosrijk gebied waar veel gewandeld en gemountainbiked wordt. Dit is de omgeving waar Jeroen & Vanessa naar op zoek zijn. De campingeigenaar vertelt dat er boven in een spelonk in de rotsen meerdere gieren zijn die dagelijks gevoerd worden om te zorgen dat ze niet wegvliegen. We zetten de camper neer en gaan de omgeving verkennen,“wandelen met de auto” noemt Vanessa dat. Als we in Anduze langs een supermarkt rijden en mensen buiten ‘op gepaste afstand’ in de rij zien staan, besluiten we te stoppen. We doen ons tegoed aan allerlei lekkers: eendenpaté en croute, heerlijke saucisse, Franse 🧀 en baguette en slenteren wat door de straatjes. Het is een leuke plaats maar ‘t is wel raar: het is lunchtijd en alle restaurants en cafés zijn dicht. Iedereen loopt wat angstvallig langs elkaar heen. We hebben best honger, we rijden verder en gaan op zoek naar een plek langs de weg om te picknicken. De zelfgemaakte ‘sandwich’ smaakt heerlijk en het uitzicht is formidabel. Terug op de camping horen we van de eigenaar dat Macron het volk om 20:00 u. toespreekt (Rutten om 19:00 u.).