Even later staan we op de eerste TEE...

13 maart 2020 - Sant Jordi, Spanje

In je hoofd zie je het allemaal zo duidelijk voor je ....... golftassen en golfkarretjes achterin, want ze hebben overal in Frankrijk en Spanje de meest prachtige ⛳️golfbanen. E-bikes achterop want is ‘t niet heerlijk om door het Franse of Spaanse land te fietsen🚴‍♂️. De praktijk is soms.... helaas ..... zo anders 😒. De eerste week was ‘t weer zo belabberd dat geen van beide items überhaupt een optie was, vluchten voor de regen was ons enige doel. Door die harde wind die erbij kwam was buiten zijn nl geen lolletje ☹️. Maar nu zijn we in Spanje en schijnt de🌞. Dus vertrekken we op tijd, want hier 15 km vandaan is een mooie 18⛳️ golfbaan. We hebben het goed uitgedacht: we laten Guus vroeg uit; rijden er naar toe en zoeken een goede plek in de schaduw  waar we de camper neerzetten. Dan spelen we 9 ⛳️tjes en lunch met Guus op ‘t terras. De route er naar toe was al een event op zich. Truus had haar best gedaan om leuke kleine weggetjes te vinden met heuse haarspeldbochten. Bij de golfbaan aangekomen bleek het een enorm complex te zijn met 🏡 erbij, enfin daar zijn altijd wel bomen te vinden tòch ........( ‘t wordt hier in de zomer wel 35 C.).... NIET DUS. We rijden 2 rondjes en ik stap uit bij de entree. Met mijn beste Spaans (doorspekt met Engelse termen, golf is toch in basis ‘n Engelse sport!) heb ik ons probleem uitgelegd. De dame zat met haar mond vol tanden, maar de heer naast haar bleek de manager te zijn. Hij ging mee naar buiten, kijkend naar die grote bak.... Nee die kon eigenlijk nergens op ‘t parkeerterrein staan!!! Maar ...... un momento.... hij naar binnen, even later komt hij terug. Zet hem maar daarginds onder de olijfboom (middenvoor het clubhuis onder een prachtige oude grote “olivo”). Wij zijn verbaasd, maar hij is resoluut .... ven aqui ...para que el perro tenga sombra.. (kom maar hier... zo heeft de hond schaduw). Nou okay graag.... even later staat de camper onder de 🌳 (we worden hier ook steeds beter in!). Binnen bij de dame greenfee betaald, dat dit per persoon op ‘n tientje na even duur was als 18 ⛳️ hebben wij voor lief genomen. Even later staan we op de eerste TEE!   (helaas heb ik geen foto van onze camper onder de olivo genomen, maar wel van mijn mannetje 😊)