...... en voor je ‘t weet staat hij al!

14 maart 2020 - Càlig, Spanje

De luifel van een camper mag je alleen gebruiken als ‘t niet méér waait dan windkracht 4. Dus windje 2 is een uitgesproken gelegenheid om de luifel uit te draaien, zodat Guus lekker koel in de camper kan blijven terwijl wij een 🚲 tochtje maken. Ik ben een novice in ‘t opzetten van zo’n ding. Eerlijk gezegd weet ik ook niet meer precies wat de man van Camperhuren.nl allemaal verteld heeft tijdens de anderhalf uur durende instructie. Ik draai met de stok die grote lap kunststof naar beneden, terwijl Jeroen de pootjes eruit probeert te krijgen. Moest je niet eerst rechts ergens drukken? De lap wordt groter en groter. Overbuurman Frans ziet ons stumperen en komt al aangerend, hier drukken, dan zo trekken. Pootjes schuin zetten en voor je ‘t weet staat hij al! Frans loopt terug naar zijn eigen sophisticated bijna custom-built camper en komt terug met 2 spijkers en een hamer, tchop tchop .... spijkers erin; “die komt niet meer los” ....     gáán met die 🍌. We hebben een mooie route in gedachten, eerst binnendoor tussen de olijfbomen en artichokevelden naar Peñíscola, sfeervol lunchen boven bij ‘t kasteel en dan terug via Sant Jordi (ook weer zo’n oud dorpje) naar Càlig. Met een lekker 🌝tje op ons hoofd 🚲 🚲 we weg.

1. Henny:
    15 maart 2020
    Tansjes wat ziet het er allemaal zorgeloos en jaloersmakend mooi uit alsof t corona virus daar helemaal niet is. In deze afgelopen week hier ging er geen dag voorbij in het nieuws en op tv hoe er gehandeld moet worden om snelle verspreiding van het virus tegen te gaan. Nu ook informatie over hoe ziek de zieke mensen zijn naar buiten komt, begint men denk ik wel te realiseren dat het ook in ons kikkerland serieus genomen moet worden. Alhoewel ik van de week in de fitness kleedruimte stond en een dame zonder handen te wassen zo de sportruimte in ging. Merkte bij mijzelf dat ik dat toch wel een dingetje vond. Ik moest in het circuit achter haar aansluiten en op de een of andere manier ging het sporten toch niet zo lekker. Per slot heb ik toch een man thuis die in de risicogroep valt als ..... Schiphol uitgestorven, Musea zijn dicht, personeel moet thuiswerken etc. Rick zou op wintersport, maar Oostenrijk heeft de grens dichtgegooid. Vrienden van hem gingen voor een weekje naar Curaçao en zitten daar nu vast. Krijgen jullie daar er wel iets van mee ? Wij hebben in ieder geval huisarrest op ons flatje in Den Haag. Het enige uitje is een blokje om. Geniet nog lekker !