Met een camper hoef je dat maar één keer te doen......

12 maart 2020 - Càlig, Spanje

Iedereen die mij een béétje kent weet: als ik ergens logeer (al is ‘t maar voor 1dag) ik pak altijd mijn tas uit en creëer mijn eigen plekje. Met een camper hoef je dat maar één keer te doen terwijl je wel steeds van omgeving verandert....... heerlijk. Het ’kamperen’ zelf is in al die jaren niks veranderd; je loopt nog steeds met je rolletje wc 🧻 over de camping; soms zit je bovenop ami-campeurs en deel je ongevraagd mee in hun wel en wee, soms heb je alle privacy van de wereld; ook heb je in no-time ‘n gezellig gesprekje in welke taal dan ook of krijg je een tip over ‘n lokale bijzonderheid. Onze camper is best groot en niet ongezellig qua interieur, maar de materialen waarmee hij gebouwd is zijn tot onze verbazing, in vergelijk tot de zeilboot, wel een beetje wabbiedabbie (voorzichtig anders breekt het)🙄. Natuurlijk alles moet lichtgewicht zijn om onder de 3500 kg te blijven (grens gewoon rijbewijs of 🚚 rijbewijs), maar dat kan toch ook wat degelijker 🧐 Er zijn ook leuke slimmigheidjes: de stoelen vóór zijn draaibaar (zo worden het fauteuils in de avond); alle raampjes hebben zowel een hor (linksom) als een gordijn (rechtsom); tegen het plafond zit een 🛏 van 200x140 wat je kunt laten zaken tot borsthoogte waarin je met 2en kunt slapen (we gaan ervaren hoe dit is, want vanaf zaterdag komen Jeroen & Vanessa enkele nachtjes logeren). Over bed gesproken, Jeroen en ik liggen achterin de camper en hebben zelden zo lekker 😴 geslapen 😴als op deze dunne matrasjes met lattenbodem. Daar kan menig hotel nog wat van leren. Voor Guus 🐕‍🦺 hebben wij de matten van thuis meegenomen en op vloer gelegd, zodat hij niet kan uitglijden als we rijden. Guus doet het geweldig deze vakantie, hij lijkt ook alles prima te vinden. Alleen autorijden vindt hij niet leuk, hij kijkt amechtig voor zich uit, wachtend tot we er zijn. Als Jeroen remt begint hij te ‘praten‘, dolblij dat het klaar is en hij eruit kan. We zijn weer op een nieuwe plek 🌴🌳.