.....om eerlijk te zijn, dit is wat ik voor ogen had

10 maart 2020 - Càlig, Spanje

We staan op een mooie camping genaamd Orangerai. De 🍊sinaasappels 🍊 hangen ook letterlijk aan de bomen, niet alleen hier maar overal in deze regio. Dat vind ik altijd zo’n geweldig gezicht, het maakt op mij meer indruk dan bijv  🍏 of 🍐bomen 🤗. Ook het weer️ wordt steeds beter. Gisteren en eergisteren heb ik buiten in ‘t schuchtere 🌝 gezeten, omdat altijd binnen in de camper zitten ook niet comfi is, ik voel me dan zo opgesloten. Dus tuinstoel naar buiten, maar ‘t waaide zo hard dat ik een trui en 2 fleece dekens nodig had om het langer dan een half uur vol te houden. Dit 🌤☀️🏖 hier en nu is andere koek, het voelt al een beetje als zomer, maar dan zo’n dag dat het toch wat frisjes is, dus buiten lezen, wat rommelen, wat breien 🧶 aan het truitje voor Sophietje, borrelen .........om eerlijk te zijn, dit is nou wat ik voor ogen had als ik dacht aan ‘Met de camper naar Spanje of Portugal gaan’. Vanmorgen zijn we eerst gestopt voor de deur van de supermercado om grote flessen water, wat melk, bier en eten in te slaan, want sjouwen met grote pakken en hoeveelheden door ’n stad is niet echt lekker (dat weten wij maar al te goed van de boot). Daarna gaan we naar Càlig, een eeuwenoud stadje in het binnenland wat jammer genoeg slecht onderhouden is waardoor het eerder grauw en doods dan charmant te noemen is. Gek genoeg rennen er wel ‘n stuk of 8 kinderen door de straatjes om verstoppertje te spelen, echt heel leuk ...... en een oud baasje (die ons ziet lopen en kijken naar een mooie oude poort) komt naar mij toe geschuifeld en begint een verhaal over de Virgin in San Matteo waar wij zeker naar toe moeten. Okay goed plan ..... maar eerst maar eens terug naar de camper, want dat is nog wel ‘n een eindje lopen. Ja,ja we lopen wat af deze vakantie!

1. Thea:
    11 maart 2020
    Hallo, je kent me niet maar ik zit met mannetje in hotel in Duitsland en zit je reisverhalen te lezen (altijd leuk toch.. 😉)
    Normaal zitten wij ook de wintermaanden richting Spanje/Portugal met de camper en komen we rond deze tijd weer thuis. Deze winter (wat thuis best lang duurt 🤔) een X niet overwinteren maar 🎄 thuis vieren. Nu ff er tussenuit met personenauto in hotelletje.
    Heb je verhalen gelezen en klinkt zooo bekend 😊 maar ozo leuk!!!
    Hoop niet dat je 't erg vind dat ik een reactie geeft maar ga zeker je volgen.
    Veel veilige kilometers en lekker genieten!!
  2. Thérèse Tans:
    12 maart 2020
    Hoi Thea,
    Dankjewel voor je reactie 😊. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat anderen dit ook konden lezen🙃, het is mijn eerste blog en eigenlijk spontaan ontstaan omdat meerdere mensen mij vroegen hoe het bevalt voor ’t eerst in ‘n camper 😁. Maar ’be my guest’
    Fijn dat je het leuk vindt😊.
  3. Thea:
    13 maart 2020
    Dat kan je instellen. Ik heb 't ook op openbaar (geloof ik). Ik hen 2 blogs, ook op Polarsteps (polarsteps.com/TheadeVries4) deze vindt ik namelijk beter je kan dan zien dat we rijden en precies waar.
    Veel plezier!