Dit is ‘n dingetje met een camper!

4 maart 2020 - Colombiers, Frankrijk

Niet te geloven: Ik werd vanmorgen wakker om 08:33 u., een unicum voor mij 😊. We kwamen gisteravond tot de conclusie dat we, opgejaagd door het belabberde weer, behoorlijk in de ‘mijlen maken’ stand staan ipv de ‘relax- campervakantie’ stand. Daarom vandaag een dagje NIKS, dwz geen lange stukken rijden, maar iets leuks. We hebben het plan opgevat om naar Béziers te gaan. Een middeleeuwse stad met een kathedraal en de bekende 9 sluizen van het Canal du Midi (kanaal aangelegd door Lodewijk XIV rond 1660 van de Atlantische Oceaan naar de Middellandse Zee). Jeroen heeft al jarenlang de droom om met een boot van west naar oost te varen net zoiets als de tocht van het New Caledonian Canal door Schotland. Het Canal du Midi heeft iets van 60 sluisjes, dus maak je borst maar nat 😉. We gaan dus naar Béziers (12 km) maar hoe gaan we.....? Dit is ‘n dingetje met een camper!! Met de fiets is ‘t 35 minuten. Dan moeten de fietsen eraf (en ook weer erop), het laatste stuk is vrij steil en als je dáár bent begint het eigenlijk pas. Dat is voor Guus veel te veel ......; Guus in de camper laten is na die 3 dagen rijden ook te veel. Wandelend is ook veel, want je moet óók nog terug. Dan met de bus , loopt er een bus? Jawel, maar de campingeigenaar betwijfelt of de hond in de bus mag. Suggestie van een ami-campeur (bijstander): naar ‘n Intermarché gaan, daar de camper parkeren (doet hij zelf ook altijd!) en dan gezellig de stad verkennen. Dàt doen we ... Wel fijn hoor: je rijdt zo weg met je huis. Geen gedoe van inpakken zoals met een tent! Electriciteitsdraad eruit, oprollen, buitenkastjes op slot en klaar! Je hoeft eigenlijk nauwelijks  iets vast te zetten, want hij ligt niet op één oor, dus er vliegt niet zo snel iets rond zoals op de boot. Wel moet je opletten voor gerammel, maar dat is een ‘minor detail’. Dus .... Intermarché gegoogled en gaan met die banaan.

1. Vanes:
    4 maart 2020
    Ik vindt het heerlijk om te lezen hoe jullie dit doen. Lekker zo door het land heen en idd zeg een hele onderneming zo. Top idee camper bij de supermarkt en vanaf daar gaan fietsen. Heel veel plezier