....... een geweldige parkeerplek!

4 maart 2020 - Colombiers, Frankrijk

Leuk stadje Béziers, Jeroen heeft hem knap door het centrum gemanoeuvreerd en we rijden het stadje al weer uit als ineens de Intermarché opdoemt. Gauw rechts en links en we staan op de inrit ... en dan zien we ineens dat we daar helemaal niet kunnen keren en dat het zonder ons al rampvol is 😖. Dus terug achteruit.... maar er staan al 3 onrustig toeterende Françaises achter ons die snel snel hun boodschapjes willen doen. Stresssss 🥵.....’t is er heel krap en die boom rist de camper open als een rijpe tomaat als we niet uitkijken!!! Ik eruit en de hele boel tegenhouden en Jeroen gaat achteruit op mijn aanwijzing. Gered, we rijden door en dan zien we ineens langs de weg een geweldige parkeerplek. Car neergezet en ff bijkomen. Met rugzakje en Guus lopen we even later de hele weg weer terug naar ‘t centrum. Joh wat is zo’n camper goed voor je conditie, bye, bye sportschool, koop of huur ‘n camper 🥴. Een half uur later lopen we door het centrum en proeven de gezellige Zuid Franse sfeer. Zelfs de terrasjes zijn er, maar helaas het is nog te koud en het kan ieder moment weer gaan ☔️. We lopen door naar de kathedraal en onderweg zien we hoe op meerdere plaatsen blinde muren zijn beschilderd (zie de foto’s), trompe l’oeil noemen ze dat toch! Heel leuk  😀. Na kopje warme chocolade op zo’n tè koud terras (met Guus kom je niet zo gemakkelijk overal binnen) aanvaarden we de terugweg. Lang leve Google Maps. In de auto besluiten we toch nog langs de 9 sluisjes te gaan. En jawel hoor, Truus heeft weer de kleinste en smalste weggetjes uitgezocht (en eerlijk is eerlijk ......ook heel romantisch en avontuurlijk). Over ‘n eeuwenoud stenen bruggetje waar toch duidelijk ‘2 t’ op staat .... ahum ..... zijn wij geen ‘3,5 t’ !!!! Voor ik heb bedacht wat we moeten doen, want wederom staan er weer auto’s achter ons, rijdt Jeroen al over de brug!! Ik doe mijn ogen maar dicht ...... alsof dat helpt als hij zou instorten🧐. Even later zijn we er en blijkt er ook een normale weg te zijn om er te komen 🙃🤨. De 9 écluses vallen ‘n beetje tegen, maar je moet ze ook in werking zien, denk ik. Dus we komen hier terug! We brengen de camper terug naar zijn plekje in Colombiers.